ဖိုက္ၿခင္းေတာင္းကို ေတာင္သားရိုးရာ မိန္းမ၀တ္မ်ား ပတ္လွ်က္ ၀တ္ဆင္လိုက္ရေပသည္။အေမႊးနံ႕သာမ်ား လိမ္းက်ံပက္ဖ်န္းေပးထားရသည္။သီးပန္း၊သီးရြက္(သို႕မဟုတ္) နဘူးပန္း၊နဘူးရြက္တို႕ကို ၿခင္းေတာင္း၏ထိပ္(ေတာင္းကို ေမွာက္လ်က္အေနထားၿဖင္႕)တြင္ ထိုးစိုက္ခ်ည္ေႏွာင္ၾကသည္။ထိုပန္းတို႕၏အလယ္တြင္ ၀ါေပါက္၊၀ါတြတ္ကို ထားရပါသည္။အစစအရာရာၿပင္ဆင္ၿပီးေသာအခါ မိုးေခၚပြဲ(၀ါ)ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းပြဲကို ဦးေဆာင္ က်င္းပမည္႕သူသည္ အုန္းငွက္ေပ်ာ၊ကန္ေတာ႕ပြဲကို ေရွ႕မွာထားၿပီးဗုဒၶျမတ္စြာ ဘုရားအား ဦးစြာကန္ေတာ့ကာ ေနာက္ပိုင္းနတ္ပင္႕ဂါထာရြတ္ဖတ္၍ နတ္ပင္႕ပါသည္။နတ္၀င္မည့္ ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းကိုိုင္ မိန္းမၾကီးငယ္တို႕ကား အသင္႕ၿဖစ္ေနရပါသည္။ထိုဖိုက္ၿခင္ေတာင္းကို ကိုင္မည္႕ မိန္းမၾကီးငယ္တို႕သည္ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ မိခင္မ်ား မၿဖစ္ရပါ။ထိုသို႕ သတ္မွတ္ရၿခင္းမွာ နတ္ပူးဝင္ျခင္းမရွိဟု အယူရွိၾကေသာေၾကာင္႕ ၿဖစ္သည္။
နတ္ပင္႕ဆရာက နတ္ပင္႕ၿခင္းအမွဳ႕ ၿပီးဆံုးပါက တီးခတ္ေနေသာ ဆိုင္းအားေခတၲ ရပ္ဆိုင္းလိုက္ရသည္။ဖိုက္ၿခင္ေတာင္း ကိုင္မည္႕ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကလည္းနတ္၀င္ကမည္႕ ဖိုက္ၿခင္ေတာင္း၏အစြန္းကို လက္၀ါးၿဖင္႕ပင္႕ကာ တင္ထားၾကရၿပီး ပတ္လည္၀ိုင္း ထိုင္ေနၾကရပါသည္။နတ္ပင္႕ၿပီးေသာ္ နတ္ဆရာက မတ္တပ္ရပ္ၿပီး အေမႊးနံ႕သာရည္ဆြတ္ဖ်န္းထားေသာ ခြက္ဖလားထဲမွ နံ႕သာေရကို ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းအား ပက္ဖ်န္းလိုက္ပါသည္။ထို႕ေနာက္ နတ္ဆရာမွ မိုးေခၚဧခ်င္းကို တိုင္ေပးသည္။ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းကိုင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားက သံၿပိဳင္လိုက္ဆိုၾကပါသည္။
ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္မ်ားကလည္း စိတ္ပါနစ္ေျမာစြာ လိုက္ဆိုၾကသည္မွာ ပြဲက်င္းပရာ ကြင္းတစ္ခုလုံး ဟိန္းေနပါေတာ့သည္။
ထိုသို႕နတ္ဆရာက တိုင္ေပးရင္းလက္ထဲမွ နံ႕သာရည္မ်ား၊ပက္ဖ်န္းပါသည္။ထိုအခ်ိန္တြင္ဆိုင္းအဖြဲ႕က အနားယူၿပီး ေဘးမွ အိုးစည္၀ိုင္းအဖြဲ႕မွ ညာသံမ်ားေပးလ်က္ တီးခတ္လိုက္ၾကရာ အလယ္မွ ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းသည္ ဘယ္ညာယိမ္းက လွုပ္ရွားလာပါေတာ႕သည္။
ဧခ်င္း
တ တမင္သီ ရွင္ေဇာ္ဂ်ီ ေဇာ္ဂ်ီရွင္မ နတ္ကယ္ တိမ္းေပးေတာ့ ယိမ္းေပေတာ့။
ဝါဖေလး ျဖဴေတာ္စင္ ေရႊလက္ေတာက္နဲ႕ငင္
ေဇာ္ဂ်ီရွင္မနတ္ကယ္ တိမ္းေပေတာ့ ယိမ္းေပေတာ့။
"-သံပုရာခြံ၊လမ္းမမွာညႊံ ဒူးဆစ္ၿမဳပ္ေအာင္ ရြာပါ႕မိုး၊ရြာပါ႕မိုး။
-ေလွခါးဦး ကြ်ဲလူးရေအာင္ ရြာပါ႕မိုး၊ရြာပါ႕မိုး။
-စားဖိုေထာင္႕ ၾကာပင္ေပါက္ေအာင္ ရြာပါ႕မိုး ၊ရြာပါ႕မိုး။
-ယကၠန္းစင္၊ပ်ဳိေလးခင္၊ခ်ည္ခင္ေမ်ာေအာင္ ရြာပါ႕မိုး၊ရြာပါ႕မိုး။
-အိမ္မိုးေခါင္ ၿမံဳးေထာင္ရေအာင္ ရြာပါ႕မိုး၊ရြာပါ႕မိုး။"
နတ္ဆရာက တိုင္ေပးလိုက္ နတ္ထိန္း( ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းကိုင္)မ်ားက လိုက္ဆိုလိုက္ၿဖင္႕ အရွိန္ရေနခ်ိန္မွာ နတ္၀င္ပူးထားသည္႕ ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းသည္ ဘယ္ညာယိမ္းက ခုန္ေပါက္လာပါေတာ႕သည္။ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းကိုင္မ်ားကလဲ အလိုက္သင္႕ ထိန္းေပးရေလသည္။
-ငါးပိေကာင္ ၊ငါးရွင္ၿဖစ္ေအာင္ ရြာပါ႕မိုး၊ရြာပါ႕မိုး။
-ေပဖူးေပၚ ေပပင္ေပါက္ေအာင္ ရြာပါ႕မိုးရြာပါ႕မိုး။
-ေကာက္ပင္ညိဳၿမ၊မမိုးခကို၊ေရရၿမက္တင္ ရြာေစခ်င္၊ေဇာ္ဂ်ီရွင္မနတ္ကယ္ တိမ္းေပေတာ႕ ယိမ္းေပေတာ႕။
ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းသည္ ပိုမိုအရွိန္ေကာင္းစြာ ခုန္ေပါက္လာပါေတာ႕သည္။ ဆိုင္း၀ိုင္းက နတ္ဒိုးတီးေပးၿပီ။နတ္ခ်င္းမွာမူ "ေရႊပုပၸါး၊ေရႊပုပၸါးရယ္သာ၊လာခ်င္ပါရဲ႕ေလး
ဟူေသာေတးသြားပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ပြဲၾကည္႕ ပရိတ္သတ္မ်ားသည္ နတ္ခ်င္း၊နတ္ဒိုးသံတို႕တြင္ ႏွစ္္ေမ်ာေလၿပီ။စိတ္ေတြ လဳွုပ္ရွား လာၾကၿပီး ကိုယ္တိုင္ ၀င္ကၾကေတာ႕သည္။ထန္းေရေသာက္ထားသူမ်ားအဖို႕ကား ေၿပာဖြယ္ရာ မရွိေတာ႕ၿပီ။ကေလးသူငယ္မ်ားပါ အေပ်ာ္ေတြ ကူးစက္ၿပီး ၀င္က ၾကပါေလေတာ႕သည္။ က်ေနာ္႕အဖို႕ မေဖာ္ၿပႏိူင္ေသာ ၀မ္းသာပီတိၿဖစ္မွဳ႕မ်ဳိး ခံစားလာရပါသည္။ၾကက္သီးေတြ တသီတစ္တစ္တန္းပင္ ထလာပါေတာ႕သည္။
ယိမ္းယိုင္လဳွုပ္ခတ္ေနေသာ ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းမွာ အရွိန္ရလာသည္နဲ႕ အမွ် လမ္းမေပၚသို႕ ဦးေဆာင္ ေခၚယူသြားေတာ႕သည္။ အထိန္းေတာ္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားမွာလဲ အလိုက္သင္႕ၿခံရံ ထိန္းေပးရင္း အိုးစည္၊ဒိုးပတ္သံေတြ တၿမိဳင္ၿမိဳင္ၿဖင္႕ ေရြ႕လ်ားကာ ေရွ႕သို႕ ဦးတည္ကာ ကခုန္လ်က္ ခ်ီတက္ၾကသည္။ပြဲၾကည့္ပရိတ္သတ္မ်ားကလည္း သစ္ကိုင္းသစ္ခက္တို ့ကိုကိုင္ေဆာင္ေအာ္ဟစ္လိုက္ပါၾကသည္။ခပ္လွမ္းလွမ္းသို႕ ေရာက္လွ်င္ေတာ႕ နတ္ဆရာမွ ၿပန္လည္ ပင္႕ဖိတ္ၿပီး သတ္မွတ္ေနရာသို႕ ေခၚေဆာင္ကာ ကၿပၾကၿပီး ဖိုက္ၿခင္ေတာင္း အလိုအေလ်ာက္ ၿငိမ္သက္မွ မိုးေခၚပြဲျပီးေၿမာက္သည္ဟု ယူဆၾကပါသည္။
မူလက်င္းပရန္ သတ္မွတ္ထားေသာ ေနရာတြင္ နဘူးႏြယ္ၿဖင္႕ လြန္ဆြဲပြဲ က်င္းပရန္ က်န္ေနေသးသည္။က်ားလွ်င္ က်ားခ်င္း၊မိန္းမသားတို႕လွ်င္ မိန္းမသားတို႕ခ်င္း ကိုယ္႕ႏွစ္သက္ရာ အစုအဖြဲ႕ၿဖင္႕ လြန္ဆြဲၾကၿခင္းၿဖစ္သည္။ထိုသို႕ သံုးေလးၾကိမ္ကၿပၿခင္းၿဖင္႕ ညည္႕နက္သည္အထိ က်င္းပၾကသည္။ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းနတ္မွာ မေအာင္ျဖဴဟုေခၚေၾကာင္း ရြာမွ လူၾကီးသူမမ်ား ေၿပာၾကားမွဳ႕ေၾကာင္႕ သိရွိရပါသည္။ဖိုက္ၿခင္ေတာင္းပြဲသည္ ေငြကုန္ေၾကးက် သိပ္မမ်ားပဲ ကေလး၊လူၾကီးအားလံုး ပါ၀င္ဆင္ႏႊဲႏိူင္ေသာ ေက်းလက္ရိုးရာ ပြဲေတာ္ တစ္ခုပင္ၿဖစ္ပါသည္။တကယ္လို႕မ်ား ဒီလိုပြဲေတာ္ေလးကို ကိုယ္တိုင္ၾကံဳၾကိဳက္ ဆင္ႏႊဲလိုၾကရင္ၿဖင္႕ ထီးလင္းၿမိဳ႕နယ္၊အိုင္းမရြာသို႔ တစ္ခါတစ္ေခါက္ လာေရာက္ေလ႕လာ ဆင္ႏႊဲႏိူင္ေၾကာင္း ဖိတ္ေခၚအပ္ပါသည္။
ျဖည့္စြက္ခ်က္္။ ။
ႏွစ္ေပါင္း(၇၀)ခန့္အတြင္း ရြာသူရြာသားအခ်င္းခ်င္း လူသတ္မႈ/မုဒိမ္းမႈ/ခိုးမႈ တစုံတရာမရွိခဲ႕ေသာ ေထရဝါဒစစ္စစ္ရြာေလး၌ နတ္ကိုးကြယ္မႈႏွင့္ဆိုင္ေသာ ပြဲေတာ္က်င္းပ ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းကိုဆန္းစစ္ေသာအခါ
မိုးဦးက် မိုးရြာသင့္ေသာအခ်ိန္၌ မိုးမရြာေသာအခါ ရြာသူရြာသားမ်ားမွာ စိတ္ဓါတ္ညွိဳးခ်ံဳးက်ဆင္းၾကေပသည္။
ထိုအခ်ိန္တြင္ ရြာသူရြာသားမ်ား၏စိတ္ဓါတ္ခြန္အားျမင့္တက္ေစရန(္ Motivation)ရည္ရြယ္ရင္းကို ေစ့ငုမိေသာအခါ ေရွးေယာလူႀကီးမ်ား၏ အေမ်ွာ္အျမင္အား ဦးႏွိမ္ညႊတ္တြားမိပါေၾကာင္း
ေဌးလွိဳင္ (အိုင္းမ)
@ ေယာသိခ ၤ
No comments:
Post a Comment