ခုတေလာ နာမည္ႀကီးလာတဲ့ ေတာင္သား(ပ် ဴ ) လူမ်ိဳးအေၾကာင္း
ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက သူ႔ရဲ ႔ ( ပ်ဴေတြ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ ) စာအုပ္ အမွာစာမွာ “”အခုထိ ေယာနယ္ထဲမွာ ပ်ဴေတြ ရွိေသးတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ အလြန္ရွားပါးသြားပါျပီ” …. ဆိုျပီး ေရးထားတာကို ဖတ္ရပါတယ္ ။
ဆရာၾကီးေဒါက္တာသန္းထြန္းက သူ႔ရဲ ႔ ( ပ်ဴေတြ ဘယ္ေပ်ာက္သြားသလဲ ) စာအုပ္ အမွာစာမွာ “”အခုထိ ေယာနယ္ထဲမွာ ပ်ဴေတြ ရွိေသးတယ္လို႔ ေျပာပါတယ္ ။ သို႔ေသာ္ အလြန္ရွားပါးသြားပါျပီ” …. ဆိုျပီး ေရးထားတာကို ဖတ္ရပါတယ္ ။
ဆရာၾကီးေျပာတဲ႔ စကား အသြားအလာကိုၾကည့္ရရင္ ေယာနယ္ထဲမွာ
ပ်ဴလူမ်ိဳးလက္က်န္ေတြ ရွိေနေသးတယ္ဆိုတဲ႔ အဆိုကို တိတိက်က် မျငင္းပယ္ထားဘဲ
အတည္ျပဳလက္ခံဖို႔က်ေတာ့လည္း သုေတသနျပဳမွဳေတြ လုပ္ဖို႔ လိုအပ္ေနေသးတယ္လို႔
ဆိုခ်င္ပံုရတယ္ ။ “သို႔ေသာ္ အလြန္ရွားပါးသြားပါျပီ” ဆိုတဲ႔ စကားကေတာ့
ေယာနယ္ထဲမွာ ပ်ဴလူမ်ိဳးလက္က်န္ေတြ အနည္းနည္းေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္
ရွိေနတယ္ဆိုတာကို လက္ခံထားသိလုိပါပဲ ။
ပုဂံေခတ္ဦး သမုဒၶရာဇ္မင္းလက္ထက္မွာ ပ်ဴလူမ်ဳိးေတြျဖစ္တဲ႔ ေမာင္စိန္႔ ေခၚ ငစိန္႔တို႔တစ္စုက ပန္းပဲလုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳရင္း ပုပၸါးအရပ္မွာ ေနထိုင္ၾကတယ္ ။ တစ္ေန႔မွာ ပုဂံမင္း သမုဒၶရာဇ္မင္းဟာ တစ္ပါးသူရဲ ႔ကုန္းေခ်ာမွဳေၾကာင့္ ေမာင္စိန္႔တို႔ လူတစ္စုအေပၚ မ်က္ေဒါသထြက္ျပီး ေသမိန္႔ေပးခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္စိန္႔နဲ႔ စႏၵာေဒ၀ီ မိဘုရားအပါအ၀င္ လူတစ္စုဟာ ေနရင္းအရပ္ျဖစ္တဲ႔ ပုပၸါးေဒသကို ထားခဲ့ျပီး ပခုကၠဴနယ္ အတြင္းက ပုခန္းၾကီးရပ္ ၊ သံဖိုၾကီးအရပ္ တို႔မွတဆင့္ ယခု ေယာနယ္ထဲကို ေျပး၀င္ၾကတယ္ ။ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းခရီးကၾကမ္းထမ္းျပီး ေတာၾကီးေတာင္ၾကီးေတြကို ျဖတ္သန္းရတယ္ ။ ေျပးထြက္လာတဲ႔ အထဲမွာ မိန္းမသားေတြက အလြန္ေမာပန္းၾကျပီး သက္လံုမကြဲေစဖို႔ ရင္မွာ တဘက္စည္းျပီး ေျပးၾကရတယ္ ။
ပုန္းေအာင္းျပီး ေျပးလႊားေနရတဲ႔ ေတာင္တန္းကို ပုန္းေတာင္တန္း ( ေနာက္ေတာ့ ပံုေတာင္တန္းျဖစ္လာခဲ့တယ္ ) ေရွးကေခၚၾကတယ္ ။ အဲဒီလို ေျပးလႊားေနခဲ့ရာမွာ အုပ္စုတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု မကြဲသြားေအာင္ ပုန္းေအာင္း ညာသံေပးျပီး ေျပးၾကရတယ္ ။ အဲဒီေတာင္ကိုေတာ့ ပုန္းညာေတာင္ ( ေနာက္ေတာ့ ပံုညာေတာင္ ျဖစ္လာတယ္ ) လို႔ ေရွးက ေခၚၾကတယ္ ။ ေမာင္စိန္႔နဲ႔ လူတစ္စုဟာ သူတို႔ ေရာက္ရွိေနတဲ႔ ေဒသအသစ္ ( ေယာေဒသ ) မွာ တျခားလူမ်ိဳးေတြက မင္းတို႔ ဘယ္ကေနလာၾကသလဲလို႔ ေမးရင္ .. ေတာင္ေပၚကလာတယ္ .. ဒါျဖင့္ရင္ မင္းတို႔က ေတာင္ေပၚကလာတဲ႔ ေတာင္သားလား လို႔ ျပန္ေမးရင္ ဟုတ္တယ္ တို႔တေတြဟာ ေတာင္သားေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျဖဆိုၾကတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ေတာင္သားလူမ်ိဳးဆိုျပီး အမည္တြင္လာတယ္ ။
အဲဒီ ေတာင္သားလူမ်ဳိး ဆိုျပီး အမည္တြင္လာတဲ႔ သူေတြဟာ မူလက ပ်ဴလူမ်ိဳးျဖစ္ၾကေပမယ္ ့ ပုဂံမင္းရဲ ႔ ရန္ရွာမွဳမွကင္းေ၀းေအာင္ မူလလူမ်ိဳးအျဖစ္မွ ဖံုးကြယ္ျပီး စကားေျပာဆိုမွဳမွာေရာ အ၀တ္စားဆင္ျမန္းမွုမွာပါ ေျပာင္းလဲျပစ္လိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ဒါက ေတာင္သားလူမ်ိုးနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အစဥ္လာရ ေျပာစကားမ်ားကို အေျခခံျပီး ေရးသားၾကတာကို ေကာက္နုတ္ျပီး တင္ျပတာျဖစ္ပါတယ္ ။
ေတာင္သားလူမ်ိဳးေတြဟာ မူလက ပ်ဴလူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာကို တခ်ိဳ ႔ သုေတသနပညာရွင္မ်ားကလည္း အခုလို သက္ေသျပၾကပါတယ္ ။ ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြဟာ ေယာက်ၤားျဖစ္ျဖစ္ ၊ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ ငယ္စသ္ကတည္းကေန အသက္ ၂၀ အထိ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ ေနၾကရတယ္ ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ ႔ တရားေတာ္ကို ေလးေလးစားစား လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတယ္ ၊ အသက္ ၂၀ မွာ တကယ္လုပ္နိဳင္တဲ႔ သူေတြက်ေတာ့ ရဟန္း၀တ္ၾကတယ္ ၊ မိန္းကေလးဆိုရင္ ဘိကၡဴနီမအျဖစ္ နဲ႔ သာသနေဘာင္၀င္ၾကတယ္ ၊ အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔ မိန္းကေလးမ်ားက ဘိကၡဴနီမ ၀တ္ဆင္သလိုမ်ိဳး ရင္စည္းကို ၀တ္ဆင္ၾကတယ္ ။ ေတာင္သားလူမ်ိဳး အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ရင္စည္းကို အခုထိ၀တ္ဆင္ၾကတုန္းျဖစ္တယ္ ။ ေနာက္ျပီး ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြဟာ အျဖဴေရာင္ ပိတ္ခ်ည္ကို၀တ္ဆင္ၾကတယ္ ။ အခုလက္ရွိ ေတာင္သား လူမ်ိဳး အရြယ္ေရာက္ျပီး မိန္းကေလးမ်ား ၀တ္ဆင္ေနၾကတဲ႔ ရင္စည္းနဲ႔ အျဖဴေရာင္ပိတ္ထည္ေတြဟာ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔ရဲ ႔ ၀တ္စားမွဳ ျပယုဂ္ျဖစ္တယ္ …ဆိုျပီး သက္ေသျပၾကပါတယ္
C.Yaw Blog
က်ေနာ္ဖတ္ဖူးတဲ့စာအုပ္မွာ အစ္ကိုက မင္းမႈထမ္း ညီမက မိဖုရား သမုဒရာဇ္မင္းလက္ထက္ ပုဂံျပည္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မင္းဒဏ္သင့္ေတာ့ တမိ်ဳးလံုး ေယာနယ္ကိုေျပးၾကတယ္။ ပံုးတဲ့ေတာင္ ကို ပံုးေတာင္ (ပံုေတာင္)၊ ပံုးတယ္လို႔ ညာေျပာတဲ့ေတာင္ကို ပံုးညာ (ပံုညာ) ရယ္လို႕ ေခၚဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗမာစကားမေျပာရဲေတာ့ ဘာသာစကား တစ္ခုထြင္ၾကတယ္။ ရွမ္းတို႕ခ်င္းတုိ႔နဲ႔နီစပ္ေတာ့ ေတာင္သားစကားမွာ ဒီႏွစ္မ်ိဳးအမ်ားဆံုးပါတာကိုေတြ႔ရတယ္။ ဘာသာစကားရွိတယ္။ ရိုးရာ အ၀တ္အစား ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံရွိတယ္။
၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ၁၃၅မ်ိဳးဆိုတဲ့ထဲမွာ ေတာင္သားကို ထည့္မထားဘူး။ ပ်ဳစစ္စစ္ကိုထိန္းထားတာ ေတာင္သားေတြပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
C. Aung San Htay
V. C. Eleven Media 19.8.2016 via Ashin Khemar Yaw
ပုဂံေခတ္ဦး သမုဒၶရာဇ္မင္းလက္ထက္မွာ ပ်ဴလူမ်ဳိးေတြျဖစ္တဲ႔ ေမာင္စိန္႔ ေခၚ ငစိန္႔တို႔တစ္စုက ပန္းပဲလုပ္ငန္းနဲ႔ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းျပဳရင္း ပုပၸါးအရပ္မွာ ေနထိုင္ၾကတယ္ ။ တစ္ေန႔မွာ ပုဂံမင္း သမုဒၶရာဇ္မင္းဟာ တစ္ပါးသူရဲ ႔ကုန္းေခ်ာမွဳေၾကာင့္ ေမာင္စိန္႔တို႔ လူတစ္စုအေပၚ မ်က္ေဒါသထြက္ျပီး ေသမိန္႔ေပးခဲ့တယ္ ။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ေမာင္စိန္႔နဲ႔ စႏၵာေဒ၀ီ မိဘုရားအပါအ၀င္ လူတစ္စုဟာ ေနရင္းအရပ္ျဖစ္တဲ႔ ပုပၸါးေဒသကို ထားခဲ့ျပီး ပခုကၠဴနယ္ အတြင္းက ပုခန္းၾကီးရပ္ ၊ သံဖိုၾကီးအရပ္ တို႔မွတဆင့္ ယခု ေယာနယ္ထဲကို ေျပး၀င္ၾကတယ္ ။ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ လမ္းခရီးကၾကမ္းထမ္းျပီး ေတာၾကီးေတာင္ၾကီးေတြကို ျဖတ္သန္းရတယ္ ။ ေျပးထြက္လာတဲ႔ အထဲမွာ မိန္းမသားေတြက အလြန္ေမာပန္းၾကျပီး သက္လံုမကြဲေစဖို႔ ရင္မွာ တဘက္စည္းျပီး ေျပးၾကရတယ္ ။
ပုန္းေအာင္းျပီး ေျပးလႊားေနရတဲ႔ ေတာင္တန္းကို ပုန္းေတာင္တန္း ( ေနာက္ေတာ့ ပံုေတာင္တန္းျဖစ္လာခဲ့တယ္ ) ေရွးကေခၚၾကတယ္ ။ အဲဒီလို ေျပးလႊားေနခဲ့ရာမွာ အုပ္စုတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု မကြဲသြားေအာင္ ပုန္းေအာင္း ညာသံေပးျပီး ေျပးၾကရတယ္ ။ အဲဒီေတာင္ကိုေတာ့ ပုန္းညာေတာင္ ( ေနာက္ေတာ့ ပံုညာေတာင္ ျဖစ္လာတယ္ ) လို႔ ေရွးက ေခၚၾကတယ္ ။ ေမာင္စိန္႔နဲ႔ လူတစ္စုဟာ သူတို႔ ေရာက္ရွိေနတဲ႔ ေဒသအသစ္ ( ေယာေဒသ ) မွာ တျခားလူမ်ိဳးေတြက မင္းတို႔ ဘယ္ကေနလာၾကသလဲလို႔ ေမးရင္ .. ေတာင္ေပၚကလာတယ္ .. ဒါျဖင့္ရင္ မင္းတို႔က ေတာင္ေပၚကလာတဲ႔ ေတာင္သားလား လို႔ ျပန္ေမးရင္ ဟုတ္တယ္ တို႔တေတြဟာ ေတာင္သားေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ေျဖဆိုၾကတယ္ ။ အဲဒါေၾကာင့္မို႔ ေတာင္သားလူမ်ိဳးဆိုျပီး အမည္တြင္လာတယ္ ။
အဲဒီ ေတာင္သားလူမ်ဳိး ဆိုျပီး အမည္တြင္လာတဲ႔ သူေတြဟာ မူလက ပ်ဴလူမ်ိဳးျဖစ္ၾကေပမယ္ ့ ပုဂံမင္းရဲ ႔ ရန္ရွာမွဳမွကင္းေ၀းေအာင္ မူလလူမ်ိဳးအျဖစ္မွ ဖံုးကြယ္ျပီး စကားေျပာဆိုမွဳမွာေရာ အ၀တ္စားဆင္ျမန္းမွုမွာပါ ေျပာင္းလဲျပစ္လိုက္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္ ။ ဒါက ေတာင္သားလူမ်ိုးနဲ႔ ပက္သက္လို႔ အစဥ္လာရ ေျပာစကားမ်ားကို အေျခခံျပီး ေရးသားၾကတာကို ေကာက္နုတ္ျပီး တင္ျပတာျဖစ္ပါတယ္ ။
ေတာင္သားလူမ်ိဳးေတြဟာ မူလက ပ်ဴလူေတြ ျဖစ္ၾကတယ္ဆိုတာကို တခ်ိဳ ႔ သုေတသနပညာရွင္မ်ားကလည္း အခုလို သက္ေသျပၾကပါတယ္ ။ ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြဟာ ေယာက်ၤားျဖစ္ျဖစ္ ၊ မိန္းမျဖစ္ျဖစ္ ငယ္စသ္ကတည္းကေန အသက္ ၂၀ အထိ ဗုဒၶဘာသာ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းေတြမွာ ေနၾကရတယ္ ၊ ဗုဒၶျမတ္စြာရဲ ႔ တရားေတာ္ကို ေလးေလးစားစား လိုက္နာက်င့္သံုးၾကတယ္ ၊ အသက္ ၂၀ မွာ တကယ္လုပ္နိဳင္တဲ႔ သူေတြက်ေတာ့ ရဟန္း၀တ္ၾကတယ္ ၊ မိန္းကေလးဆိုရင္ ဘိကၡဴနီမအျဖစ္ နဲ႔ သာသနေဘာင္၀င္ၾကတယ္ ၊ အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔ မိန္းကေလးမ်ားက ဘိကၡဴနီမ ၀တ္ဆင္သလိုမ်ိဳး ရင္စည္းကို ၀တ္ဆင္ၾကတယ္ ။ ေတာင္သားလူမ်ိဳး အရြယ္ေရာက္လာတဲ႔ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမွာ ရင္စည္းကို အခုထိ၀တ္ဆင္ၾကတုန္းျဖစ္တယ္ ။ ေနာက္ျပီး ပ်ဴလူမ်ိဳးေတြဟာ အျဖဴေရာင္ ပိတ္ခ်ည္ကို၀တ္ဆင္ၾကတယ္ ။ အခုလက္ရွိ ေတာင္သား လူမ်ိဳး အရြယ္ေရာက္ျပီး မိန္းကေလးမ်ား ၀တ္ဆင္ေနၾကတဲ႔ ရင္စည္းနဲ႔ အျဖဴေရာင္ပိတ္ထည္ေတြဟာ ပ်ဴလူမ်ဳိးတို႔ရဲ ႔ ၀တ္စားမွဳ ျပယုဂ္ျဖစ္တယ္ …ဆိုျပီး သက္ေသျပၾကပါတယ္
C.Yaw Blog
က်ေနာ္ဖတ္ဖူးတဲ့စာအုပ္မွာ အစ္ကိုက မင္းမႈထမ္း ညီမက မိဖုရား သမုဒရာဇ္မင္းလက္ထက္ ပုဂံျပည္လို႔ ဆိုပါတယ္။ မင္းဒဏ္သင့္ေတာ့ တမိ်ဳးလံုး ေယာနယ္ကိုေျပးၾကတယ္။ ပံုးတဲ့ေတာင္ ကို ပံုးေတာင္ (ပံုေတာင္)၊ ပံုးတယ္လို႔ ညာေျပာတဲ့ေတာင္ကို ပံုးညာ (ပံုညာ) ရယ္လို႕ ေခၚဆိုခဲ့ၾကပါတယ္။ ဗမာစကားမေျပာရဲေတာ့ ဘာသာစကား တစ္ခုထြင္ၾကတယ္။ ရွမ္းတို႕ခ်င္းတုိ႔နဲ႔နီစပ္ေတာ့ ေတာင္သားစကားမွာ ဒီႏွစ္မ်ိဳးအမ်ားဆံုးပါတာကိုေတြ႔ရတယ္။ ဘာသာစကားရွိတယ္။ ရိုးရာ အ၀တ္အစား ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံရွိတယ္။
၀မ္းနည္းစရာေကာင္းတာက ၁၃၅မ်ိဳးဆိုတဲ့ထဲမွာ ေတာင္သားကို ထည့္မထားဘူး။ ပ်ဳစစ္စစ္ကိုထိန္းထားတာ ေတာင္သားေတြပဲ ရွိပါေတာ့တယ္။
C. Aung San Htay
V. C. Eleven Media 19.8.2016 via Ashin Khemar Yaw
No comments:
Post a Comment