#ေယာေဒသရဲ႕ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္း ျပန္လည္ အသက္၀င္ေတာ့မွာလား#
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ရက္က ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ၂လအတြင္း သံုးႀကိမ္ေျမာက္ ထပ္ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေမ့ရဲ႕ သားပိုးေစာင္အတြင္းထဲကေန ၉တန္းႏွစ္အထိ တႏွစ္မွ မျပတ္ပဲ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းရြာကို ႏွစ္တိုင္း ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ဒီအခ်ိန္ကာလရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းကိုေတာ့ ၁၃ႏွစ္ၾကာသည္အထိ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။အဲဒီ ၉တန္းႏွစ္အထိဟာ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ႐ွိတဲ့ သမိုင္း၀င္ ေက်ာင္းႀကီး႐ွင္ခ်စ္ ဘုရားပြဲကို ဦးတည္ၿပီး သြားခဲ့တာပါပဲ။ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းရဲ႕ သမိုင္းအရ ထင္႐ွားမႈ႕ေတြ၊ တျခားေသာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းရဲ႕ စိတ္၀င္စရာေကာင္းတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ၊ ေလ့လာစရာ အေထာက္အထား အေၾကာင္းရာေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ မွတ္သားဖို႔ရာ အသိမ၀င္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေတြခံစားတတ္ဖို႔ကိုလဲ ေဒသခံေတြရဲ႕ က်ယ္ျပန္တဲ့ အစီအမံေတြ မလုပ္ေဆာင္ႏိူင္ ခဲ့တာေတြက အေျခခံခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ခုေတာ့ အေၾကာင္းအဖန္သင့္ၿပီး ေဒသအေပၚ တႏိူင္ငံလံုးက အာရံုက်လာမႈ႕က ေဒသတြင္း လူတန္းစားအသီးသီးကို အသိစိတ္ေတြ ႏိုးၾကားလာေစခဲ့တယ္ ထင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ေတြ အေနနဲ႔ ဒီ့ထက္ ေလးနက္ တိက်တဲ့ သမိုင္းအေျဖကို ထုတ္ေဖာ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီး တန္ဖိုးထားၾကဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ မိမိတို႔ကိုယ္ကို တန္ဖိုးထား မွတ္ေက်ာက္ အတင္ခံႏိူင္ဖို႔ဆိုရင္ မိမိတို႔ သမိုင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိဖို႔လဲ လိုပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္ ခြဲျခား သံုးသပ္ႏိူင္ဖို႔ မစြမ္းႏိူင္ရင္ ပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီ ရယူရပါမယ္။ဒီစကားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္လို႔ပဲ ေက်ာက္ထုေဒသက ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကို စနစ္တက် သုေတသနလုပ္ဖို႔ အခ်ိန္က်လာၿပီျဖစ္တယ္။ ပုဂံေခတ္မွသည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ေရာင္စံု သူပုန္ေတြ၊ကြန္ျမဴနစ္ အလံနီေတြ ေခတ္အထိ ေထာင္းလေမာင္းေၾက ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးခံခဲ့ရတာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ေ႐ွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ၿမိဳ႕ေတြလိုပဲ နယ္စပ္ ကင္းတပ္ၿမိဳ႕ႀကီး၊ေစာ္ဘြားမ်ား အပိုင္စားရာ ျမိဳ႕ၾကီး အျဖစ္မွ ေက်းရြာေသးေသးေလး အျဖစ္ ယုတ္ေလ်ာ့ က်ဆင္းခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
ခုေတာ့ သမိုင္းေၾကာင္းႀကီးတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ေလ့လာႏိူင္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအေျခအေနအျဖစ္ အတာဘုရားလို႔ေခၚခဲ့တဲ့ ရြာလည္ဘုရား(ၿမိဳ႕လည္ဘုရား)နဲ႔ ေစာ္ဘြား နန္းေတာ္ရာကုန္းက အုတ္ပံုအပ်က္ေတြနဲ႕ လက္က်န္ လက္မႈ႕ပစၥည္း တို႕ကိုပဲ လက္ညိဳး ထိုးရေတာ့မွာပါ။ေယာၿမိဳ႕ေတာင္ေက်ာင္းရဲ႕ ေတာက္ဖက္မွာ႐ွိတဲ့ သိမ္ေက်ာင္းဘုရားကေန အေနာက္ဖက္တည့္တည့္ကေန အတာဘုရားကို ေစာင္းတန္းေဖာက္ခဲ့တဲ့ အမွတ္အသားေတြ ႐ွိေနပါတယ္။ခုေတာ့ လူေနအိမ္ေျခေတြ အစားထိုး ၀င္ေရာက္ေနၿပီး အတာဘုရားဟာလဲ ယခုေတာ့ အသစ္ျပန္ငံုတည္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီျဖစ္တယ္။ဒီေတာ့ ေလ့လာအတည္ျပဳဖို႔ ေနရာတစ္ခု ထပ္မံ ဆံုး႐ႈံးဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာၿပီျဖစ္တယ္။ဒါကိုသိတဲ့ ေဒသခံ ပညာတတ္လူငယ္အင္အားစုေတြက ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ဆန္တဲ့ ခံယူခ်က္႐ွိတဲ့ လူတစ္စု႐ွိေနတာဟာလဲ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းေလးကို စိတ္၀င္စားတဲ့ အသိုင္း၀ိုင္းတစ္ခုအတြက္ စိတ္သက္သာရာ ရဖို႕ ယခုေတာ့ အလင္းတန္းတစ္ခု ထြက္ေပၚလာပါၿပီ။ ဒါကေတာ့ ျမန္မာ့ ဗိသုကာပညာ႐ွင္ ဆရာႀကီး တမၸ၀တီ ဦး၀င္းေမာင္နဲ႔ ႏိူင္ငံျခားသား ကြၽမ္းက်င္ ပညာ႐ွင္ အဲလီဇဘတ္မိုးနဲ႔ ေဘာ့ဗ္လို႔ အမည္ရတဲ့ သူႏွစ္ဦးအျပင္ ဂ်ာနယ္လစ္ အခ်ဳိ႕ဟာ ေဖေဖာ္၀ါရီ လဆန္းပိုင္းထဲမွာ လာေရာက္ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ေက်ာက္စာပညာ႐ွင္ ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိး ထိုင္းႏိူင္ငံသား ဆရာႀကီး မက္ကီဟာ့ဗ္( အမရပူရ လင္းဇင္း သုသာန္ ပေရာဂ်က္ကို ဦးစီး ကိုင္တြယ္သူ)ကေတာ့ က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ ဒီတစ္ေခါက္ ေယာေဒသ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ကိုေတာ့ လိုက္ပါလာႏိူင္မွာ မဟုတ္ဖူးလို႔ သိရပါတယ္။ ပညာ႐ွင္အဖြဲ႕ဟာ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုတင္ ေလ့လာမွာ မဟုတ္ပဲ ပ်ဴလူမ်ဳိး လက္က်န္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတဲ့ ေတာင္သား(ေတာင္သူ) လူမ်ဳိးစုေတြကိုလဲ ေလ့လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီပညာ႐ွင္အဖြဲ႔ လာေရာက္ရာမွာ လိုအပ္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကိစၥႏွင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ အတာဘုရား ဘက္စံုျပဳျပင္ေရး ဘုရားေဂါပကအဖဲြ႕ထံ ေယာလူငယ္အဖြဲ႕ ကိုယ္စား သြားေရာက္ ညိွႏိႈင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အနီးကပ္ ရက္သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာလဲ ေဂါပက လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ထပ္မံေဆြးေႏြးအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီလို စီစဥ္ထား႐ွိမႈ႕ မ်ားေၾကာင့္ ေဒသတြင္းက သမိုင္း၀င္ အေထာက္အထားလို႔ ယူဆရတဲ့ ေနရာေဒသ၊ အသံုးအေဆာင္ လက္မႈ႕ပစၥည္း တို႔ကို အကဲျဖတ္ စစ္ေဆးလိုပါက က်ေနာ္တို႔ ေယာလူငယ္အဖြဲ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ လုပ္ေဆာင္ႏိူင္ေၾကာင္း အသိေပး တင္ျပအပ္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့႐ွိပါတယ္ ။ (ပညာ႐ွင္အဖြဲ႔က ေလ့လာစစ္ေဆးၿပီး ေတြ႔႐ွိခ်က္ကို အတည္ျပဳရာမွာ ထင္မွတ္ထားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္မႈ႕မ်ဳိး ၾကားရသည္ျဖစ္ေစ ၊မၾကားရသည္ျဖစ္ေစ လက္ခံႏိူင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ေတြကို ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ထားဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ာ)
ကိုရင္
#ေယာေဒသရဲ႕ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္း ျပန္လည္ အသက္၀င္ေတာ့မွာလား#
လြန္ခဲ့တဲ့ ၂ရက္က ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ၂လအတြင္း သံုးႀကိမ္ေျမာက္ ထပ္ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္။ အေမ့ရဲ႕ သားပိုးေစာင္အတြင္းထဲကေန ၉တန္းႏွစ္အထိ တႏွစ္မွ မျပတ္ပဲ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းရြာကို ႏွစ္တိုင္း ေရာက္ျဖစ္ပါတယ္ ။ဒီအခ်ိန္ကာလရဲ႕ ေနာက္ပိုင္းကိုေတာ့ ၁၃ႏွစ္ၾကာသည္အထိ မေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါဘူး။အဲဒီ ၉တန္းႏွစ္အထိဟာ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းမွာ ႐ွိတဲ့ သမိုင္း၀င္ ေက်ာင္းႀကီး႐ွင္ခ်စ္ ဘုရားပြဲကို ဦးတည္ၿပီး သြားခဲ့တာပါပဲ။ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းရဲ႕ သမိုင္းအရ ထင္႐ွားမႈ႕ေတြ၊ တျခားေသာ ၿမိဳ႕ေဟာင္းရဲ႕ စိတ္၀င္စရာေကာင္းတဲ့ မွတ္တမ္းမွတ္ရာေတြ၊ ေလ့လာစရာ အေထာက္အထား အေၾကာင္းရာေတြကို ဂ႐ုတစိုက္ မွတ္သားဖို႔ရာ အသိမ၀င္ခဲ့ပါဘူး။ ဒါေတြခံစားတတ္ဖို႔ကိုလဲ ေဒသခံေတြရဲ႕ က်ယ္ျပန္တဲ့ အစီအမံေတြ မလုပ္ေဆာင္ႏိူင္ ခဲ့တာေတြက အေျခခံခဲ့တာေၾကာင့္လို႔ ထင္ျမင္မိပါတယ္။
ခုေတာ့ အေၾကာင္းအဖန္သင့္ၿပီး ေဒသအေပၚ တႏိူင္ငံလံုးက အာရံုက်လာမႈ႕က ေဒသတြင္း လူတန္းစားအသီးသီးကို အသိစိတ္ေတြ ႏိုးၾကားလာေစခဲ့တယ္ ထင္မိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ေတြ အေနနဲ႔ ဒီ့ထက္ ေလးနက္ တိက်တဲ့ သမိုင္းအေျဖကို ထုတ္ေဖာ္ မွတ္ေက်ာက္တင္ၿပီး တန္ဖိုးထားၾကဖို႔ လိုလာပါၿပီ။ မိမိတို႔ကိုယ္ကို တန္ဖိုးထား မွတ္ေက်ာက္ အတင္ခံႏိူင္ဖို႔ဆိုရင္ မိမိတို႔ သမိုင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သိဖို႔လဲ လိုပါမယ္။ ကိုယ္တိုင္ ခြဲျခား သံုးသပ္ႏိူင္ဖို႔ မစြမ္းႏိူင္ရင္ ပညာ႐ွင္ေတြရဲ႕ အကူအညီ ရယူရပါမယ္။ဒီစကားေတြနဲ႔ ဆက္စပ္လို႔ပဲ ေက်ာက္ထုေဒသက ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကို စနစ္တက် သုေတသနလုပ္ဖို႔ အခ်ိန္က်လာၿပီျဖစ္တယ္။ ပုဂံေခတ္မွသည္ လြတ္လပ္ေရးရၿပီးစ ေရာင္စံု သူပုန္ေတြ၊ကြန္ျမဴနစ္ အလံနီေတြ ေခတ္အထိ ေထာင္းလေမာင္းေၾက ဒုကၡအမ်ဳိးမ်ဳိးခံခဲ့ရတာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ ေ႐ွးေဟာင္း သမိုင္း၀င္ၿမိဳ႕ေတြလိုပဲ နယ္စပ္ ကင္းတပ္ၿမိဳ႕ႀကီး၊ေစာ္ဘြားမ်ား အပိုင္စားရာ ျမိဳ႕ၾကီး အျဖစ္မွ ေက်းရြာေသးေသးေလး အျဖစ္ ယုတ္ေလ်ာ့ က်ဆင္းခဲ့တာ ျဖစ္တယ္။
ခုေတာ့ သမိုင္းေၾကာင္းႀကီးတဲ့ ဒီၿမိဳ႕ေဟာင္းကို ေလ့လာႏိူင္ဖို႔ အေကာင္းဆံုးအေျခအေနအျဖစ္ အတာဘုရားလို႔ေခၚခဲ့တဲ့ ရြာလည္ဘုရား(ၿမိဳ႕လည္ဘုရား)နဲ႔ ေစာ္ဘြား နန္းေတာ္ရာကုန္းက အုတ္ပံုအပ်က္ေတြနဲ႕ လက္က်န္ လက္မႈ႕ပစၥည္း တို႕ကိုပဲ လက္ညိဳး ထိုးရေတာ့မွာပါ။ေယာၿမိဳ႕ေတာင္ေက်ာင္းရဲ႕ ေတာက္ဖက္မွာ႐ွိတဲ့ သိမ္ေက်ာင္းဘုရားကေန အေနာက္ဖက္တည့္တည့္ကေန အတာဘုရားကို ေစာင္းတန္းေဖာက္ခဲ့တဲ့ အမွတ္အသားေတြ ႐ွိေနပါတယ္။ခုေတာ့ လူေနအိမ္ေျခေတြ အစားထိုး ၀င္ေရာက္ေနၿပီး အတာဘုရားဟာလဲ ယခုေတာ့ အသစ္ျပန္ငံုတည္ဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၾကၿပီျဖစ္တယ္။ဒီေတာ့ ေလ့လာအတည္ျပဳဖို႔ ေနရာတစ္ခု ထပ္မံ ဆံုး႐ႈံးဖို႔ အေၾကာင္းဖန္လာၿပီျဖစ္တယ္။ဒါကိုသိတဲ့ ေဒသခံ ပညာတတ္လူငယ္အင္အားစုေတြက ေဆာက္တည္ရာမရ ျဖစ္ေနၾကခ်ိန္မွာ ေပါ့ပ်က္ပ်က္ဆန္တဲ့ ခံယူခ်က္႐ွိတဲ့ လူတစ္စု႐ွိေနတာဟာလဲ စိတ္မေကာင္းစရာပါ။
ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းေလးကို စိတ္၀င္စားတဲ့ အသိုင္း၀ိုင္းတစ္ခုအတြက္ စိတ္သက္သာရာ ရဖို႕ ယခုေတာ့ အလင္းတန္းတစ္ခု ထြက္ေပၚလာပါၿပီ။ ဒါကေတာ့ ျမန္မာ့ ဗိသုကာပညာ႐ွင္ ဆရာႀကီး တမၸ၀တီ ဦး၀င္းေမာင္နဲ႔ ႏိူင္ငံျခားသား ကြၽမ္းက်င္ ပညာ႐ွင္ အဲလီဇဘတ္မိုးနဲ႔ ေဘာ့ဗ္လို႔ အမည္ရတဲ့ သူႏွစ္ဦးအျပင္ ဂ်ာနယ္လစ္ အခ်ဳိ႕ဟာ ေဖေဖာ္၀ါရီ လဆန္းပိုင္းထဲမွာ လာေရာက္ၾကဖို႔ ျပင္ဆင္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ေက်ာက္စာပညာ႐ွင္ ျဖစ္တဲ့ ျမန္မာလူမ်ဳိး ထိုင္းႏိူင္ငံသား ဆရာႀကီး မက္ကီဟာ့ဗ္( အမရပူရ လင္းဇင္း သုသာန္ ပေရာဂ်က္ကို ဦးစီး ကိုင္တြယ္သူ)ကေတာ့ က်န္းမာေရး အေျခအေနေၾကာင့္ ဒီတစ္ေခါက္ ေယာေဒသ ေလ့လာေရး ခရီးစဥ္ကိုေတာ့ လိုက္ပါလာႏိူင္မွာ မဟုတ္ဖူးလို႔ သိရပါတယ္။ ပညာ႐ွင္အဖြဲ႕ဟာ ေယာၿမိဳ႕ေဟာင္းကိုတင္ ေလ့လာမွာ မဟုတ္ပဲ ပ်ဴလူမ်ဳိး လက္က်န္လို႔ ယံုၾကည္ထားၾကတဲ့ ေတာင္သား(ေတာင္သူ) လူမ်ဳိးစုေတြကိုလဲ ေလ့လာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဒီပညာ႐ွင္အဖြဲ႔ လာေရာက္ရာမွာ လိုအပ္တဲ့ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ ကိစၥႏွင့္ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြကို အဆင္ေျပေခ်ာေမြ႕ေအာင္ အတာဘုရား ဘက္စံုျပဳျပင္ေရး ဘုရားေဂါပကအဖဲြ႕ထံ ေယာလူငယ္အဖြဲ႕ ကိုယ္စား သြားေရာက္ ညိွႏိႈင္း ေဆြးေႏြးျဖစ္ပါတယ္။ အနီးကပ္ ရက္သတ္မွတ္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွာလဲ ေဂါပက လူႀကီးမ်ားႏွင့္ ထပ္မံေဆြးေႏြးအံုးမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒီလို စီစဥ္ထား႐ွိမႈ႕ မ်ားေၾကာင့္ ေဒသတြင္းက သမိုင္း၀င္ အေထာက္အထားလို႔ ယူဆရတဲ့ ေနရာေဒသ၊ အသံုးအေဆာင္ လက္မႈ႕ပစၥည္း တို႔ကို အကဲျဖတ္ စစ္ေဆးလိုပါက က်ေနာ္တို႔ ေယာလူငယ္အဖြဲ႕နဲ႔ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ လုပ္ေဆာင္ႏိူင္ေၾကာင္း အသိေပး တင္ျပအပ္ပါတယ္။
တစ္ခုေတာ့႐ွိပါတယ္ ။ (ပညာ႐ွင္အဖြဲ႔က ေလ့လာစစ္ေဆးၿပီး ေတြ႔႐ွိခ်က္ကို အတည္ျပဳရာမွာ ထင္မွတ္ထားတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္မႈ႕မ်ဳိး ၾကားရသည္ျဖစ္ေစ ၊မၾကားရသည္ျဖစ္ေစ လက္ခံႏိူင္ဖို႔ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ေတြကို ျပင္ဆင္ေလ့က်င့္ထားဖို႔ေတာ့ လိုပါလိမ့္မယ္ခင္ဗ်ာ)
ကိုရင္
No comments:
Post a Comment